home/lifestyle/school/Uncategorized

Hoe overleef ik: de proefwerk week

De planning is gemaakt en als het goed is ben je begonnen met leren. Stiekem hou je nu een pauze en check je het web. Dit artikel is bedoeld om leren leuker te maken en je geestelijk voor te bereiden op de proefwerk week. Niet om tips te geven over plannen en woordjes leren. Want stiekem is het daar nu te laat voor. 

 

VOOR DE PROEFWERK WEEK

Een fijne werkplek is een must. Zorg voor een opgeruimd bureau met natuurlijk licht en lekker zittende stoel. Je kunt je kamer ook een beetje aanpassen zodat je ook geconcentreerd blijft. 

Afbeelding

You need for this moad board:

  • Een white board (De mijne komt van de action en heeft onder het board nog plaats voor foto’s. Natuurlijk kun je ook losse fotolijstjes gebruiken.) 
  • Watervaste stift
  • White board stift 
  • Felgekleurde magneten 
  • Foto’s, plaatjes en kaartjes
  • De planning 

Allereerst hang je met een paar magneten de planning op zijn plaats. Dit is namelijk het middelpunt. Met de White board stift schrijf je een inspirerende school quote op het bord. Mijn quote is: Live Love Learn. In de fotolijstjes heb ik een verjaardags kaartje van Ishana. Een ontwerp dat tijdens wiskunde is gemaakt. En een boodschap op een gekleurd papiertje. Als ik hier naar kijk word ik helemaal vrolijk. En jij? 

TIJDENS DE PROEFWERK WEEK 

Goodmorning sunshine! Drink een slokje water, trek je warme pantoffels aan en ga naar de badkamer. Nog erg moe? Spring onder een koude douche en draai de temperatuur langzaam warmer. Na vijf minuten kom je er weer uit. Van koud naar warm douchen is ook nog eens goed voor je bloedsomloop. Na je ochtendritueel trek je nog even je sportkleren aan voor een korte work-out. Touwtje springen, een rondje rennen of een yoga oefening zolang je er maar energie van krijgt. 

It’s time for breakfast! Dat je zonder ontbijt niet goed kan functioneren is algemeen bekend. Maar wat moet je dan eten? Een boterham met hagelslag en een beker melk is natuurlijk goed. Je kunt natuurlijk ook extra uitpakken. Met deze blueberry muffins bijvoorbeeld. In combinatie met een kopje thee en geroosterde boterhammen met hagelslag. 

Back from your test?  En nu mag je relaxen. Ga wat leuks doen, even een uurtje niet aan school denken. Dat is belangrijk. Maak bijvoorbeeld een lijst met dingen die je gaat doen na dat je een proefwerk hebt gemaakt. 

Dinnertime! Een vullend avondmaal met de juiste vitaminen zijn erg belangrijk. Vraag aan je ouders of ze tijdens deze tijd wat meer van de onderstaande producten willen eten. 

 

Sweet dreams! Door een goede nachtrust blijft de informatie beter hangen. Op tijd slapen is erg goed voor je maar extra belangrijk in deze tijd. Een goede nachtrust begint bij een lekker bed. Was de lakens nog een keer. Zelf vind ik het heerlijk om voor het slapen te douchen en met muziek en een kopje slaapthee nog een klein niet te moeilijk verhaal te lezen. Probeer vooral niet te veel te piekeren en na te denken over de proefwerken van morgen. 

Ik wens jullie allemaal veel succes. Dit is ook mijn eerste proefwerk week dus het wordt spannend! 

xx Evi 

 

 

 

 

 

Advertenties

ik vind het superleuk om reacties te krijgen:

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s