Uncategorized

searching for happiness

gelukkig. Ik denk er wel eens over na. Wanneer ben je nou echt gelukkig. Gelukkig worden, ik vind het raar klinken. Ben je dan nu niet gelukkig? Vind je het nu dan niet leuk? Gelukkig worden als doel lijkt me raar. Want hoe weet je dan dat je gelukkig bent. Krijgt je hoofd dan een mailtje, *ping*:  GEFELICITEERD U BENT GELUKKIG. En als je het dan ooit voor elkaar krijgt om zo’n mailtje te krijgen, is het geluk binnen vier seconden weg. Want daarna krijg je weer een mailtje *pong*: SORRY U BENT NIET MEER GELUKKIG. Is dat niet deprimerend. Daarom, moet je elk klein moment, elk zielig momentje dat je je gelukkig voelt vasthouden, koesteren en weer laten gaan. Als een vlinder, die even op je hand komt zitten. Zodat het een ander persoon gelukkig kan maken. Als je het dus ooit voor elkaar krijgt om gelukkig te worden is het heel belangrijk dat je het deelt. Zodat anderen zich ook gelukkig voelen en zij het op hun beurt weer kunnen delen en zo de hele wereld een beetje vrolijker wordt. Dat is misschien wel gewoon de oplossing. Geluk delen. Zo simpel als wiskunde. Gelukkig worden, zijn, voelen is niet je bestemming maar de reis die je maakt op weg naar een ander doel.  Een onderdeel van gelukkig worden. Maar wat word je doel dan? Waar wil jij gelukkig van worden? Wat wil je bereiken?  In feite: hoe ziet je perfecte leven eruit? 

Om dit even te fantaseren moet je je aan een aantal regels houden: 

  1. Blijf realistisch
  2. Denk niet aan je leven over 20, 10 of 1 jaar. Maar nu. Wat wil je NU veranderen, zodat je leven beter wordt. 

Dus niet:

Ik wil dat er geen oorlog, armoede of milieuproblemen zijn. Ik ben keirijk en getrouwd met een Calvin Klein model. Daarnaast heb ik een carrière als actrice, schrijfster, ontwerpster en priester. Het leek me wel leuk om priester te worden. Oh en ik kook de sterren van de hemel. 

Onmogelijk. 

Want zonder armoede is er geen rijkdom *amen* 

Die priester zou misschien wel nog lukken, ook al geloof ik niet in God. Toch bedank ik hem wel elke avond dat dankzij hem er honderden extra dagen vrij zijn. Thanks G.

In ieder geval. Beter is: 

Dat ik eindelijk op tijd in slaap val. Ik nog sportiever ben en heel erg gezond eet. Veel lol maak met mijn vriendinnen en mijn best doe op school. (GEEN PANIEK, IK DOE NU OOK MIJN BEST HOOR, MAAR HET IS VOOR HET TOTAAL PLAATJE) Daarnaast draag ik op mijn eigen manier bij aan een beter milieu en zamel ik geld in voor een goed doel. Better? better. Oh wacht en ik heb een keiromantische highschoolmusical-notebook-safehaven-valentinesday en al die andere films-achtige relatie met een Calvin Klein model. 

Tot die tijd geniet ik van foto’s van bloesem terwijl ik hoop dat ik morgen weer beter ben. Want ik ben weer ziek. Wat is er mis met mij. 

AfbeeldingAfbeelding      vAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

 

 

ik vind het superleuk om reacties te krijgen:

