Uncategorized

verliefd op de film divergent.

Ik wil niet nog een cliché toevoegen aan het: cliché repertoire.

Toch doe ik het.

GA ALLEMAAL DIVERGENT LEZEN EN KIJKEN.

Het is werkelijk het mooiste, spannendste, meest aangrijpende en diepe boek dat ik ooit heb gelezen. En ik heb redelijk veel gelezen. En laten we zeggen dat de film me ook absoluut niet heeft teleurgesteld. Integendeel het heeft het plaatje perfect aangevuld. De puzzel is compleet zullen we maar zeggen. En dan heb ik het nog niet over de filmmuziek gehad.

“De wereld is verwoest, niks meer van over. Behalve in de stad: Chicago. Om een volgende oorlog te voorkomen, is de stad verdeeld in 5 groepen, facties. Eruditie, Oprechtheid, Vriendschap, Zelfverloochening en Onverschrokkenheid. Wat al die woorden betekenen wordt in het boek uitgelegd. Want eerst had ik ook zoiets van: oké dan. Het is dan niet mijn wereld, maar wel die van de 16-jarige Beatrice Prior. Alle 16-jarigen moeten op hun 16e een keuze maken of ze in de factie blijven waarin ze zijn opgegroeid of ze kiezen voor een andere factie, en alles achterlaten. Beatrice maakt een keuze, maar die verrast niet alleen haar zelf.

Oh en als je het al lukt een keuze te maken, moet je de inwijding nog overleven”

Vrijdagavond ben ik samen met mijn vriendinnen, die allemaal niet het boek hadden gelezen, naar de film geweest. Na een komische rit met Meike zaten we met zijn zessen in de film. Het begin, ik zat ademloos te kijken er is een zo’n scene. Dan zat ik echt met kippenvel te kijken, tranen in mijn ogen en niet van verdriet, maar van geluk. Was heel vreemd. Ook de muziek vond ik ge-wel-dig. Dus ik heb een afspeellijstje gemaakt voor jullie. Lief van mij. Het eerste liedje: run boy run, is het liedje van de scene waarbij ik met een pretgezicht zat te kijken.

nog een aantal leuke foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zo veel liefde voor een film, boek, verhaal. Niet normaal. Gelukkig ga ik dinsdag weer naar de bibliotheek voor deel 2. En over een maand of 6 zal de dvd er wel zijn. En over een jaar deel 2 op film Alsjeblieft.

 

 

 

One thought on “verliefd op de film divergent.

ik vind het superleuk om reacties te krijgen:

